26.9.10

Ryanair BVA-GSE, BVA-KRK, BVA-SDR


Ryanair (FR), the Irish airline which has quickly become Europe’s largest low cost carrier, announced this week 3 new routes that it will start operating out of Beauvais (BVA), the airport that the airline uses to serve Paris despite it being 120km (75mi) away. These new routes are to Gothenburg-City (Säve) (GSE) in southern Sweden, which the airline will operate three times weekly from 13 Dec.; Krakow (KRK) in southern Poland, which the airline will operate twice weekly from 14 Dec. and Santander (SDR) on Spain’s north coast, which will be operated three times per week from the same date. All of these services will be flown by Ryanair’s 189-seat Boeing 737-800 aircraft.
   The schedules are as follows:

Gothenburg City:

Mon, Wed, Fri: FR2344 GSE 11.00-13.15 BVA
                          FR2345 BVA 13.40-15.55 GSE

  The only competition Ryanair faces here is from Air France (AF), who have 26 weekly flights between Paris (CDG), Paris’ largest airport and Gothenburg-Landvetter (GOT), Gothenburg’s main airport.

Krakow:

Tue, Thu: FR3698 BVA 13.50-16.10 KRK
                 FR3699 KRK 16.35-18.55 BVA

  On this route, Ryanair will have two airlines to compete with: easyJet (U2), who fly from Paris (CDG) to Krakow 5 times a week with 156-seat A319 aircraft and LOT (LO), the polish national carrier, who fly the route 6 times weekly with Embraer E70 70-seat regional jets. Beauvais-Poland is a market served mainly by Wizz Air (W6), the Polish low cost carrier, which flies 5 Polish routes from Beauvais, although Krakow is not one of them.

Santander:

Tue, Thu, Sat: FR2171 SDR 16.35-18.20 BVA
                        FR2172 BVA 18.45-2030 SDR

   Santander is not served by any scheduled carrier from Paris at the moment.
   Because Paris-Beauvais is not a Ryanair base (neither are Gothenburg City, Krakow or Santander), the aircraft operating these flights will have to come on scheduled flights from bases to operate these routes. Paris-Beauvais is the airport that receives the most Ryanair traffic among those at which the Irish company does not have a based aircraft.
 map
   Ryanair (FR), la compagnie irlandaise qui est vite devenue la plus importante compagnie low-cost d’Europe, a annoncé cette semaine trois nouvelles liaisons au départ de Beauvais (BVA), un aéroport situé au nord de Paris que Ryanair utilise pour desservir la capitale française, à 120km (75 miles) de Beauvais. Ces nouvelles routes sont à destination de Göteborg City (GSE) dans le sud de la Suède qui sera desservi 3 fois par semaine, Cracovie (KRK) dans le sud de la Pologne à raison de 2 vols hebdomadaires et Santander (SDR), sur la côte nord de l’Espagne qui pourra être rejoint 3 fois par semaine. Tous ces vols sont opérés par les appareils Boeing 737-800 de 189 places de Ryanair.
   Voici les horaires :

Göteborg City:

Lun, mer, ven: FR2344 GSE 11.00-13.15 BVA
                            FR2345 BVA 13.40-15.55 GSE

  Le seul concurrent sur cette liaison est la compagnie Air France (AF), qui effectue 26 vols par semaine entre Paris (CDG), le plus important aéroport parisien, et Göteborg-Landvetter (GOT), l’aéroport principal de la ville suédoise.

Cracovie:

Mar, jeu: FR3698 BVA 13.50-16.10 KRK
                  FR3699 KRK 16.35-18.55 BVA

  En ce qui concerne cette liaison, Ryanair aura deux concurrents. easyJet (U2), compagnie rivale, effectue 5 vols par semaine entre Paris (CDG) et Cracovie avec des Airbus A319 de 156 places et LOT (LO), la compagnie nationale polonaise, opère six vols hebdomadaires entre ces deux mêmes aéroports.

Santander:

Mar, jeu, sam: FR2171 SDR 16.35-18.20 BVA
                           FR2172 BVA 18.45-2030 SDR

   Ce sera la première fois que Santander est desservi, depuis n’importe quell aéroport parisien.
    Puisque Paris-Beauvais n’est pas une base Ryanair (Göteborg City, Cracovie et Santander non plus), les avions qui effectuent ces vols doivent impérativement venir préalablement d’une base Ryanair. En effet, Paris-Beauvais est l’aéroport le plus fréquenté par Ryanair parmi ceux qui ne sont pas des bases.

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